31-05-2017 om 12:45:19

Alvast 7 tips voor de feestdagen


Wij hebben de eerste chocolade pepernoten al achter de kiezen, dat kan maar één ding betekenen: de feestdagen zitten er weer aan te komen!

Nog altijd zijn de feestdagen gouden tijden voor (web) winkeliers, Sinterklaas en Kerst doen de online omzetten significant stijgen. Daarom gaan we in dit artikel aandacht geven aan het feestdagen-klaar maken van uw webwinkel. Voor webshops valt er veel extra’s te verdienen in deze periode, het is dan ook vaak erg druk. Om de werkdruk een beetje te verdelen hebben we alvast wat aandachtspunten op een rijtje gezet.
 

Website
 

In fysieke winkels is de kerst- en sinterklaas sfeer vaak niet te missen. Echter in webwinkels is het vaak niet te merken of het nu  hartje zomer is of dat de feestdagen er aan zitten te komen. Met een mooie, sfeervolle diavoorstelling, banner of speciale kerst elementen krijgt uw bezoeker ook in uw webwinkel een feestdagen-stemming.

 

Thema pagina’s
 

Een speciale feestdagen categorie zal zijn vruchten afwerpen. Er wordt veel gezocht naar cadeaus en wat is het dan fijn als alle cadeau ideeën in één categorie staan. Vergeet ook niet dat er vaak wordt gezocht naar cadeaus tot een bepaalde prijs (Nederland, surprise land!).

 

USP’s
 

Unique selling points (usp’s) zijn tijdens de feestdagen misschien nét wat anders dan normaal. De mogelijkheid om een pakketje te laten inpakken bijvoorbeeld. Of een extra snelle verzending zodat uw klant zeker weet dat de bestelling binnen is. Als u dit kan aanbieden, zet het dan ook in de webshop.

 

Social media
 

Social media communicatie kan niet ontbreken in de marketing strategie voor de feestdagen. Als u zich nu alvast richt op meer likes en volgers, heeft u straks groter bereik voor uw feestdagen aanbod! Door een leuke win-actie of door te adverteren vergroot u de groep van volgers die u in de komende tijd kan gaan bereiken met uw (sinterklaas en kerst)aanbod.

 

SEO en SEA
 

Het is belangrijk om uw assortiment te koppelen aan relevante zoektermen. Niet alleen voor de zoekmachine optimalisatie (SEO) maar ook voor uw online advertenties (SEA). Begin met een gedegen onderzoekje naar de juiste woorden, bijvoorbeeld met behulp van Ubersuggest .

 

E-mail
 

Uw verzameling van e-mailadressen kan u veel meer opleveren dan u misschien denkt. Een nieuwsbrief speciaal voor de feestdagen brengt u in elk geval (weer) top of mind bij klanten die eerder iets bij u kochten. Overweeg ook een speciale aanbieding voor de kanten die al eerder iets kochten.

 

Service
 

De service die u in de aanloop naar de feestdagen biedt is extra belangrijk.  En dan niet alleen de service tot aan de bezorging maar juist de nazorg kan veel betekenen én een goede indruk achter laten. Wanneer een klant tevreden is over de service, is de kans aanzienlijk groter dat hij nogmaals een Kerst of Sinterklaas bestelling doet.

 

Door nu alvast aan de slag te gaan met deze of een aantal van deze punten bent u goed voorbereid voor de feestdagen. Een goed begin is het halve werk. Dus: laat die feestdagen maar komen!