31-05-2017 om 12:45:29

Meer bezoekers met deze 5 SEO tips voor je webwinkel

Hoger in Google komen is de heilige graal voor veel webwinkels. Terecht, want nog steeds zijn zoekopdrachten via Google de meest effectieve manier om bezoekers naar je webshop te trekken. Steeds meer ondernemers zijn op de hoogte van de tips en tricks die in hogere zoekresultaten resulteren. De concurrentie wordt dus groter. Volgens ons kan het daarom geen kwaad om de 5 belangrijkste SEO tips nog even op een rijtje te zetten.
 

Productbeschrijving
 

Geef uw producten de juiste naam. Gebruik in elk geval nooit de product omschrijving van uw leverancier! Voor de juiste productnaam is het belangrijk om te onderzoeken waar uw klanten op zoeken. Verkoopt u schoenen, dan zoeken uw klanten misschien op ‘sneakers’ of juist op een specifieke merknaam.

Ook de productafbeeldingen wegen mee in de ranking. Noem ze daarom niet bijvoorbeeld ‘plaatje1.jpg’ maar geef ze de product naam.

Geef uw producten een ook een unieke product beschrijving. Het verhoogt de conversie en door de unieke content kan Google uw pagina hoger ranken.


Snelheid van site
 

Langzame pagina’s zijn irritant en hebben daarom een negatieve invloed op de gebruikerservaring. Geen verassing dus dat  de laadsnelheid mee weegt in de ranking van Google. Vaak is het een kwestie van lagere resolutie foto’s en het opschonen van CMS. Check de laadsnelheid van uw pagina’s met deze tool.


Mobiel
 

Omdat onze software responsive is zijn de meeste Shoptrader winkels mobiel vriendelijk, gelukkig maar want zonder mobile webwinkel zal u steeds minder bezoekers ontvangen. Google laat de mobiele vriendelijkheid namelijk fors meewegen bij de ranking van zoekresultaten. Er wordt meer en meer geshopt op mobiele apparaten zoals op de tablet of mobiele telefoon.


Links
 

Naast het scannen van de content op uw webpagina’s onderzoekt Google ook hoeveel andere sites links naar uw webshop plaatsen en of die sites autoriteit hebben.
Google is steng geworden op betaalde links naar uw website, het is daarom wijs om zogenaamde link farms te vermeiden.
U verzamelt op een legale manier links door bijvoorbeeld te gast bloggen, samen te werken met bloggers of door actief te zijn op fora.

Door intern te linken stemmen uw pagina’s als het ware op elkaar, iets was voor Google ook mee weegt in de ranking. Een bijkomend voordeel is dat Google waarde hecht aan ankerteksten, het gedeelte van een zin dat de link bevat. Houd daar rekening mee tijdens het schrijven.


Nieuwe content
 

Relevante content wordt steeds belangrijker. Google ontwikkeld de techniek om teksten beter te kunnen beoordelen. Bovendien waarderen bezoekers content die hen aanspreekt (open deur alert!). deel daarom zo veel mogelijk unieke informatie over uw producten.

Wist u dat een mens slechts 10 procent onthoudt van wat ze horen, ongeveer 20 procent van wat ze lezen en maar liefst 80 procent van wat ze zien? Denk daarom verder dan alleen tekst als content en gebruik bijvoorbeeld video of afbeeldingen. Lees ook nog even deze blogpost over mooie, gratis stockafbeeldingen.

Tip: nieuwe content schijven is super belangrijk. maar zo nu en dan zult u een online artikel tegenkomen dat echt de moeite waard is om te delen. Gratis tool Sniply maakt het mogelijk om content te delen én daarbij een eigen boodschap of commentaar te plaatsen. Geef bijvoorbeeld de mogelijkheid om terug te keren naar de blog post.  Wij zijn fan!