31-05-2017 om 12:43:20

Waardevolle bezoekers


Waarschijnlijk heeft u als webwinkelier één doel: zo veel mogelijk waardevolle bezoekers uw webwinkel laten bezoeken, tenslotte komen daar bestelling uit. Maar hoe haalt u die bezoekers naar binnen?
 

Uiteraard kunt u content schrijven voor bezoekers uit organische zoekresultaten, een Google Adwords campagne opzetten of met sociale media aan de slag. Maar kijk vooral ook verder! Dat heeft namelijk voordelen zoals bijvoorbeeld het spreiden van de bezoekersbronnen. Mocht er dan een bron wegvallen dan heeft u nog steeds bezoekers uit andere bronnen. Daarnaast richten veel webwinkeliers zich op Adwords en organische resultaten waardoor het lastig is een vis te vangen in die vijvers.
 

Een goed voorbeeld van een andere bezoekersbron is www.duurzamewaardekaart.nl.
Op Waardekaart.nl kunnen consumenten met een waardekaart (dat zijn er tienduizenden in Nederland) korting krijgen bij webwinkels met duurzame artikelen. Dit werkt op basis van couponcode’s die uitsluitend voor ingelogde gebruikers zichtbaar zijn. Deze codes kunt u in een Shoptrader backoffice aanmaken.
 

Uiteraard kan dit platform u alleen aan bezoekers helpen als u duurzame artikelen verkoopt. Wat wij vooral willen aangeven, ga op zoek naar nieuwe bronnen van bezoekers. Dit is slechts een voorbeeld en denk zelf out-of-the-box! Er zijn nog talloze vijvers te vinden.