31-05-2017 om 12:40:17

Webwinkel features updates


In dit blog is alles terug te vinden over onze laatste updates. Zo is de merkenpagina aangepast en is het mogelijk om te werken met Trusted Shops klantbeoordelingen. Daarnaast zijn er nog een paar kleine aanpassingen geweest op diverse gebieden, wil jij weten wat we nog meer voor jou webwinkel hebben verbeterd? Lees dan snel verder!


Merkenpagina geüpdatet


De eerste update is geen grote maar wel een leuke. De merkenpagina heeft een nieuwe look gekregen. Waar het tot voor kort nog mogelijk was om hier alleen tekstuele uiting te plaatsen kan dit inmiddels ook op basis van afbeeldingen. Hieronder zie je een screenshot van de vernieuwde merkenpagina.


Structured data toegevoegd


De afdeling Development is de afgelopen periode druk bezig geweest met het toevoegen van ‘structured data’. Met structured data wordt ervoor gezorgd dat de ingegeven informatie ook daadwerkelijk zo door Google wordt begrepen.

Een paar voorbeelden van structured data zijn:

  • Kruimelpad
  • Reviews (sterren in Google, de prijs van het product direct zichtbaar)
  • Product
  • Video
  • Lokaal
  • Contactgegevens

Zonder structured data worden bepaalde gegevens door Google gewoon gezien als losstaande woorden, terwijl deze wel uiterst relevant kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan iemand die op zoek is naar het vestigingsadres van een bedrijf. Door middel van de structured data weet Google exact welke gegevens daarvoor getoond moeten worden. In dit voorbeeld draagt het ook nog bij aan de lokale SEO.

Structured data zorgt er ook voor dat de ‘rich snippets’ (de sterren in Google) zichtbaar worden. Dit is natuurlijk superhandig om je te onderscheiden van de concurrentie. Overigens zijn er meer methodes om de sterren in Google te laten zien, daar lees je straks meer over.


Trusted Shops koppeling toegevoegd


Trusted Shops behoort tot één van de grootste webwinkel keurmerken van Duitsland. Door de enorme bekendheid in Duitsland is het voor Duitstalige webshops zeer interessant om het keurmerk te integreren in de webshop. Dit zal bij Duitse klanten direct vertrouwen wekken in de webshop.

Daarnaast is het ook mogelijk om product reviews en beoordelingen van de webshop te verzamelen via Trusted Shops. Door middel van een ingestelde e-mail bij Trusted Shops (zelf aan te passen) kunnen de beoordelingen eenvoudig worden verzameld.

Trusted Shops heeft inmiddels ook een Nederlandstalige versie beschikbaar voor klanten die niet op de Duitse markt actief zijn.

 


Sterren in Google


Veel klanten vragen ons hoe ze de review sterren in Google zichtbaar krijgen bij product details. Dit kan op twee manieren:

1. Sluit je aan bij een keurmerk zoals Webwinkelkeur of Trusted Shops en verzamel hier beoordelingen. Zodra je genoeg beoordelingen hebt verzameld zullen deze opgepikt worden door Google en zullen deze ook in de zoekresultaten getoond worden.

2. Laat je producten beoordelen door consumenten die deze gekocht hebben middels onze waarderingspagina. Deze reviews worden door Google getoond in de zoekopdrachten. Om deze reviews te verkrijgen kan je het beste actief mensen aansporen om deze daadwerkelijk in te vullen. Vermeld het in een nieuwsbrief, op de orderbevestiging of verloot een artikel of kortingscoupon onder alle klanten die een product review hebben achter gelaten.

Hieronder zie je een voorbeeld van één van onze klanten voor wie dit al een feit is!


Snelheid


Op het gebied van snelheid zijn de programmeercodes en html codes aangepast. Het grootste voordeel hiervan is dat de inlaadtijd van de webshop aanzienlijk wordt versneld. In deze fase zullen de meeste webshops hier nog geen veranderingen in merken. Dit project is namelijk nog steeds ‘in progress’. Op den duur zullen de webshops aanzienlijk sneller worden ingeladen. Snelheid is één van de Google ranking factoren, hier werken wij dus keihard aan.


Sitemaps


De sitemaps zijn geherstructureerd. Inmiddels is de sitemap voor afbeeldingen ook toegevoegd. Deze sitemaps worden (mits je site al geïndexeerd is) automatisch door Google opgepakt. Het is niet nodig om deze sitemaps in de Google webmaster tool te uploaden. Echter kan een beetje hulp nooit kwaad.

In dit blog hebben wij een korte toelichting gegeven op een aantal updates die wij onlangs hebben doorgevoerd. Wij hopen je hiermee weer volledig op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je nog vragen hebben over één van deze updates, schroom dan niet en neem contact met ons via de contactpagina. Ben je benieuwd naar onze andere blogs zoals conversie optimalisatie en hoe bezoekers omgezet worden in klanten? Ga dan hier naar het blog overzicht.